چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
تصاویری از شهید حجت الاسلام والمسلمین آل هشم  امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

حوزه / امام جمعه فامنین، در یادداشتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آل هاشم، به خاطره‌ای از دیدار خود در ایام حضور به عنوان امام جمعه لیان، از شهرهای استان آذربایجان شرقی با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام علی غفاری امام جمعه فامنین، در یادداشتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آل هاشم، به خاطره‌ای از دیدار خود در ایام حضور به عنوان امام جمعه لیان، از شهرهای استان آذربایجان شرقی با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اشاره کرده است.

در این یادداشت آمده است:

برگی از دفتر خاطراتم

به نام خدای علیم و حکیم

رحیم و بسیط و شریف و نعیم

روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مصادف با ۱۷ شوال ۱۴۴۳ قمری، توفیق الهی نصیبمان شد به همراه بخشدار بخش لیلان جناب آقای مهندس اسکندری و شهردار شهر لیلان جناب آقای مهندس طهماسبیان و مهندس لطف اله خانی رئیس نظام مهندسی شهرستان ملکان و جناب سرهنگ غلامرضا کفاشی جانشین سپاه ناحیه ملکان برای دیدار نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب تبریز حضرت حاج آقای آل هاشم دامت برکاته عازم تبریز شدیم و در بیت معظم له در ضمن ملاقات این شخصیت مردمی توفیق زیارت ابوی ایشان که جزو سادات جلیل القدر تبریز هستند، نصیبمان گردید.

امام جمعه تبریز با لهجه شیرین و با چهره‌ای خندان از ما پذیرایی کردند و سفارشاتی را برای جمع حاضر بیان فرمودند: یک نکته مهم و قابل توجهی را بسیار تاکید داشتند و آن این بود که فرمودند باید همه ما توجه داشته باشیم که فعلا مسئولیم (فعلا امام جمعه‌ایم، فعلا بخشداریم، فعلا شهرداریم، فعلا شورا هستیم، فعلا فرمانده هستیم) و فرمودند به این واژه فعلا! باید دقت داشته باشیم.

اگر به واژه فعلا دقت کنیم، وابسته به میز مسئولیت‌هایمان نخواهیم شد.

از قدیم گفتند آنچه از دل بر آید بر دل نشیند.

کلام این سید عزیز و نورانی چنان بر دل همه حاضرین نشست که همه ما را به فکر فرو برد و این کلام تا عمق جان نفوذ کرد و یاد کلام حضرت امیر المومنین(ع) افتادم که از کارگزاران و کارکنان نظام اداری خود می‌خواستند که کار و مسئولیت را امانت بدانند و در مناسبات و روابط خود امانتداری نمایند، چنانکه خطاب به اشعث بن قیس، استاندار آذربایجان، نوشتند: «إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَة».

از خداوند عاجزانه طلب می‌کنم که توفیق شامل حالمان کند، مسئولیت‌هایمان را به دید امانت بنگریم که یک روزی از ما گرفته خواهد شد یا با اتمام عمر یا با اتمام ماموریت.

خداوندا عاقبت ما را با شهادت ختم بخیر بگردان

اقل الطلاب علی غفاری

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha